Dreamstime - podrobný návod na nahrání fotek k prodeji (aktualizováno 11.9.2009)

DreamstimeObčas mi někdo napíše a potřebuje poradit, jak nahrát své fotky na fotobanku Dreamstime, Shutterstock, či jinou. Největší problém se kterým dotyční zápasí je angličtina. Vytvořil jsem tedy první obrázkový návod, kterak „uploadnout“ snímky do fotobanky bez znalosti angličtiny – jako první jsem zvolil Dreamstime, další snad budou časem následovat.

Přihlašte se na svůj účet na dreamstime. Pokud ještě nejste zaregistrováni, přečťete si můj úvodní článek o fotobance Dreamstime.

Jak již jsem psal dříve, vše důležité se schovává pod tlačítkem Management Area:

Dreamstime - Management Area

Nuže klikněte na něj.

Nahrávat fotografie (grafiku) lze buď přímo přes webové rozhraní a nebo pomocí FTP. Webové rozhraní má tu výhodu, že jej můžete použít kdykoliv a kdekoliv, je velmi jednoduché a je bez nutnosti instalace dalších programů a jejich nastavování. Nevýhodou je, že je velmi nevhodné pro větší dávky souborů. Oproti tomu FTP je nutno nastavit, vyžaduje další aplikaci (FTP klient), ale je ideální a velmi pohodlné pro nahrávání více fotek.

Dále si ukážeme oba způsoby.

Upload přes webové rozhraní

V sekci Management Area klikněte na tlačítko Upload Images

Dreamstime - Upload Images

Na další stránce by se vám měl objevit jednoduchý formulář.

Dreamstime - nahrávání obrázků přes webové rozhraní

Pokud se neobjeví – jak ukazuje tento obrázek (uvedený příklad je z prohlířeče Chrome, v jiných prohlížečích to může vypadat odlišně – například tam bude jen bílá plocha):

Dreamstime - nahrávání obrázků přes Java rozhraní - problém s JAVA pluginem

tak to znamená, že váš prohlížeč nepodporuje JAVU – nejspíše mu chybí plugin. V takovém případě buď zkuste jiný prohlížeč a nebo si do stávajícího doinstalujte podporu Javy z webu www.java.com.

Dreamstime - nahrávání obrázků přes Java rozhraní - upload

Nuže zpátky k formuláři – použíjte tlačítko Add k nalezení fotek na vašem disku (můžete jich tam naklikat i více) a poté zmáčkněte tlačítko Upload.

Předtím, než se začnou fotky nahrávat na server, se objeví dialog pro zadání vašich přihlašovacích údajů:

Dreamstime - nahrávání obrázků přes Java rozhraní - login

Vaše User name už by mělo být vyplněno (je to stejné číslo, jako potřebujete pro FTP upload – viz část článku o nahrávání přes FTP), takže stačí zadat jen vaše heslo (stejné, jaké používáte pro přihlášení na web Dreamstime).

No a pak již započne vlastní přenos:

Dreamstime - nahrávání obrázků přes Java rozhraní - průběh

A až skončí, objeví se informační zpráva. Nahrané fotky se po nějaké době (může to trvat i několik hodin) objeví v sekci Unfinished files – další postup je pak společný i pro upload přes FTP, takže přeskočte na pokračování návodu.

Povšimněte si také, že v textu nad formulářem je napsáno jaký schvalovací poměr fotek momentálně máte – podle toho se mění váš denní limit (čím lepší poměr schválených fotek, tím více fotek můžete za den nahrát).

Upload pomocí FTP

Pokud jste na Dreamstime přes FTP ještě nenahrávali, musíte nejprve aktivovat FPT účet – to se provádí pouze jednou.

Nuže jděte do sekce Management Area a tam zvolte tlačítko FTP Upload:

Dreamstime - FTP Upload

Na následující stránce zmáčkněte tlačítko ACTIVATE FTP, v pravé části se pak zobrazují potřebné informace o FTP účtu – adresa, username, password. Ty zadejte do svého FTP klienta (já používám Windows Commander).

Dreamstime - FTP Detaily připojení

Teď už se můžete připojit (pokud se vám to nedaří, ověřte si, že váš FTP klient má nastaven pasivní mód – passive mode) a nahrát své fotky na server (kdo neví jak, nechť si přečte návod nebo návod nebo návod).

Zpracování fotek – popis a klíčová slova

Po nahrátí na server (ať už přes JAVA rozhraní na stránkách a nebo přes FTP) bude pár minut (píšou 15 minut až několik hodin, ale většinou je to jen několik málo minut) trvat, než fotky Dreamstime zpracuje. To poznáte tak, že se objeví ve frontě Unfinished Files v sekci Management Area:

Dreamstime - Unfinished Files

Klikněte tedy buď na tlačítko Unfinished Files a nebo na odkaz za počtem těchto „nedokončených“ souborů. Dostanete se tak na stránku se seznamem nahraných souborů, které je potřeba dále zpracovat:

Dreamstime - nahrávání obrázků

Jak vidíte, máte u každého obrázku tři možnosti zpracování:

  • COMMERCIAL RF – To je ve většině případů ta správná volba!
  • RF (no keywords) – Pokud využijete tuto možnost, tak za vás název, popis, kategorie a klíčová slova vyplní pracovníci z Dreamstime. Ovšem bude vás to stát 0.4$ a výsledek nemusí být nejlepší.
  • EDITORIAL – Pouze pro zpravodajské / reportážní fotky – mají menší (omezené) uplatnění, ale zase nevyžadují Model Release.

Pokud jste klikli na tlačítko COMMERCIAL RF, tak byste měli mít před sebou následující stránku, na které je potřeba doplnit k fotce název, popis a klíčová slova, aby ji zákazníci mohli najít.

Dreamstime - editace fotky - název, popis, klíčová slova

Myslím, že je obrázek dostatečně okomentován, proto jen krátce, co musíte provést:

  • zadat krátký název
  • zadat delší popis (minimálně pět slov)
  • zvolit alespoň jednu kategorii, do které se fotka zařadí (dávám raději tři)
  • zadat klíčová slova popisující fotografii, oddělená čárkami (dávám raději více – kolem padesáti)
  • zaškrtnout, že souhlasíte s jejich podmínkami
  • na konci stránky zaškrtnout, se kterými licencemi chcete snímek prodávat (více o licencích na Dreamstime).

Napravo od políček Description a Keywords jsou malá zelená tlačítka, která můžete použít pro kontrolu pravopisu (výsledky se otevřou do nového okna). Pod fotkou můžete využít tlačítka a seznam posledně přidávaných fotek ke zkopírování jejich popisek a klíčových slov.

Takto vypdá detail dat zadaných pro mou ukázkovou ilustraci modré oblohy:

Dreamstime - Detail zadaných dat

Nyní stačí jen zmáčknout tlačítko Submit a je hotovo:

Dreamstime - Potvrzení uložení dat

Po odeslání se zobrazí, jak dlouho bude trvat týmu fotobanky Dreamstime, než se dostane ke schvalování vašeho snímku (zde 108 hodin). Je to jen odhad, který se stále aktualizuje. Snímek v tomto okamžiku přešel z fronty Unfinished files do Pending Files:

Dreamstime - Fotka zařazena do pending files

Pokud kliknete na tlačítko Pending Files můžete se podívat, za jak dlouho vám fotku (ne)schválí a (ne)zařadí do prodeje, případně ještě můžete zeditovat zadané údaje. Nyní nezbývá než čekat na výsledek – dostanete jej emailem. Fotka se pak buď přesune do seznamu Online Files a nebo do Refused Files, kde u ní bude napsáno, proč nebyla přijata.

Poté, co se fotka dostane mezi Online files to trvá ještě několik hodin (počítejte spíše den), než ji půjde najít v databázi snímků na webu. A poté to může trvat několik minut nebo až několik dnů či měsíců než ji někdo koupí. To už ale záleží na její kvalitě a použitých klíčových slovech. Nicméně v seznamu Online files můžete alespoň sledovat kolikrát byla zobrazena.

Přidání dalšího formátu – EPS, AI, RAW

Pokud nahráváte vektorové ilustrace, je velmi výhodné k nim přidat i EPS formát (případně AI, ale EPS je preferován v ostatních fotobankách) – pokud si jej kupující stáhne, dostanete za něj minimálně 4 dolary, mnohdy i více. Můžete tímto způsobem přidat i RAW formát, ale zde si nejsem jistý, zda se to vyplatí (navíc tím přicházíte o důkaz autorství fotografie).

Další formáty můžete přidávat jak k neschváleným tak i ke schváleným souborům. Osobně využívám druhou možnost a jednou za měsíc přidám EPS verze ke všem vektorovým ilustracím, které mi za poslední dobu schválili – přijde mi to jednodušší, než přidávat formát k neschválené ilustraci, kterou třeba nakonec zamítnou. Navíc pokud je přidávám naráz, přijde mi to méně pracné.

Takže nejprve je nutné zobrazit seznam schválených snímků / ilustrací – na stránce management area se klikne na Online files:

Dreamstime - Management Area

Zobrazí se seznam schválených obrázků, ve kterém se jeden vybere – klikne se buď na miniaturu, název a nebo na tlačítko edit.

Dreamstime - Seznam schválených obrázků

Ve vlastnostech obrázku se přidá eps/ai/raw soubor, který najdete na disku. A potvrdí se to tlačítkem submit na konci stránky.

Dreamstime - Přidání dalšího formátu

Poté bude nějakou dobu trvat, než se nový formát přenese z vašeho počítače na server. O ukončení vás bude informovat znovunačtení stránky – tentokráte se ale v oblasti Additional format uploaded objeví místo NO text YES, Encapsulated PostScript, pending review (disable).

Dreamstime - Další formát přidán

Což znamená, že se soubor načetl a teď čeká na schválení, to trvá stejně jako u nových snímků několik dní, až týden. O schválení/nes­chválení vás budou informovat emailem.

Komentáře

1
Vera.J.
3 srpen 2008, 00:53

VELKE DIKY za vaše stránky!Konečně jsem našla potřebné informace,které jsem už tak dlouho hledala:)))Navíc vaše fotografie jsou „enonuno“!:))Měla bych dotaz:Jsem amaterka-focení mě ale uplně pohltilo(tak dobrá jako vy ale nejsem:D).Chtěla bych zkusit fotobanku-jen nevím,jestli se tam můžou posílat fotografie pořízené mobilem (SE K800i-3,2 m.pix).Předem díky za případnou odpověď-a dávám si vás do Oblíbených:D

 
2
4 srpen 2008, 10:31

[1] Díky za chválu, ale asi vás zklamu:

  1. minimální rozlišení je 4 megapixely
  2. fotky musí splňovat určitou technickou kvalitu – žádný šum, co nejmenší JPG komprese, což asi žádný současný mobil nezvládá – i majitelé kompaktů, či ultrazoomů mají občas s kvalitou fotek problém.

Jestli to myslíte s focením vážně, pořiďte si zrcadlovku, dnes se dá koupit už za cca 13 000,– i se základním objektivem.

 
3
stanillek
5 srpen 2008, 00:49

Divne na shutterstocku te nemohu najit. a vektory co vim, ze byly od tebe jsou nedostupne.. co se deje? nesmazli te?

 
4
Vera.J.
5 srpen 2008, 01:37

Moc děkuji za radu:-)

 
5
7 srpen 2008, 00:01

Díky za skvělý návod. Myslím že spoustě amatérských fotografů kteří se v angličtině příliš neorientují, hodně pomůže

 
6
Soufino
9 srpen 2008, 03:10

Dik sa super clanok. Potreboval by som pls poradit. Uploadol som prvu vectorovu grafiku a uz mi ju aj schvalili. Robim v Coreli, a tak som im pribalil aj cdr format, ale ten sa tam neobjavil. Neviem ci to je kvoli formatu, alebo kvoli tomu, ze grafika nebola dostatocne dobra, aby im za to stalo dat tam aj tento format. Dnes som chcel uploadnut dalsi obrazok, ale tentokrat s formatom .eps (PostScript). Doteraz som sa s tymto formatom nestretol. S hrozou som vsak zistil, ze z 1 megabitoveho cdr-ka sa stalo 42 megabitove .eps! Je to normalne, ze sa tomu tak rapidne zvysi velkost? Predpokladam, ze nie. Poradte mi niekto pls ako nastavit export. Dalsi problem, resp. podivnost je, ze napriklad pozadie s texturou, ktore mam v coreli len ako jeden objekt, to rozlozilo na niekolko casti. Co to toto, preco to? Najde sa pls niekto, kto ma pouci a vysvetli mi ako to spravne urobit, aby to nezaberalo 100 giga a netrusilo sa na vectorovi plankton?

 
7
filda
14 srpen 2008, 13:47

Jo a ještě prosím vás mám to ukládat ve verzi illustrator CS3 EPS? filda

 
8
filda
14 srpen 2008, 13:52

a jak mám rozumět že po registraci když chci ilustraci nahrát (uploadnout) je tam napsáno cituji – Only JPG files, RGB, at least 3 Megapixels, saved at the maximum quality will be accepted. Pouze jpg formát? a jak je to s tim EPS? děkuji filda.

 
9
Soufino
14 srpen 2008, 14:14

Jpg-cka tam hadz bez kompresie (maximum quality). Po nahrani jpg sa ti objavi moznost pribalit im subor, kde to mas vo vektoroch. (.CDR, .AI, .EPS) Jak je to s tym EPS furt neviem, no ak to ulozis ako illustrator CS3 EPS, tak to nepojde otvorit napriklad v Corel draw. Ak EPS exportujes z Corel draw, tak to zase robi sarapatu v Illustratore. Mne sa tie EPS zdaju dake vadne. Fakt by to niekto mohol vysvetlit, ci sa da vytvorit EPS, ktore bude zaberat malo, zachova kvalitu a bude spolupracovat aj s Corelom aj s AI

 
10
filda
14 srpen 2008, 16:42

je já si nevšim že to je až v dalšim článku omlouvám se a nemusíte odpovídat. Filda

 
11
engraver
16 srpen 2008, 21:59

Prosím,vyzkoušel jsem převést vektorovou grafiku do všech možných verzí Corel Draw,Adobo Illustrator ,ale žádnou nemohu dostat do Dreamstime a Istockphoto.Vektor udělám v CorelDraw4,uložím ho v CDR ve verzi 10,převedu v Illustrátoru do EPS adobe 8, SVG,v těchto formátech je dostanu bez problémů do Shutterstock a Fotolie.Prosím poraď te.Děkuji.Víťa.

 
12
18 srpen 2008, 23:09

Co znamená a k čemu slouží možnost Exclusive image? Dík za odpověď.

 
13
19 srpen 2008, 16:06

[3] Byly tam nějaké problémy (zablokovali mi na pár dní účet), ale už je to vyřešeno. Ještě o tom napíšu.

[6] Každý soubor, který pošlete na Dreamstime se musí schválit a to pár dní trvá, chvíli počkejte, časem vám o tomto schválení napíšou email.

[7] Illustrator 8

[8] viz [9]

[11] Tady je moje nastavení pro export do EPS, obecně se nedoporučuje používat v ilustraci efekty a kombinovat poloprůhledné objekty s gradientem – to se pak dočkáte EPS souboru s velikostí několik desítek až stovek MB.

[12] To znamená, že se zavazujete, že uvedenou fotku budete prodávat pouze přes tuto fotobanku. Za to vám budou platit větší provizi než normálně (ale mnohem více se asi vyplatí prodávat i v dalších fotobankách – toť můj osobní názor).

 
14
engraver
19 srpen 2008, 22:14

Děkuji za odpověď na mou otázku,ale sjel jsem fora o mikrofotobanká i Váš blog,kde jsem našel Vaše nastavení,a neliší se od mého,přesto mi v Dreamstime hlásí špatný formát,když to ukládám zároveň s náhledem před schválením,nebo po schválení,kdy to zahlásí že je v unfinished files,ale nic tam není.Viťa.

 
15
Jirka
21 srpen 2008, 01:56

díky za super rady. uvidíme, jestli se mi taky některé výtvory „chytnou“. problém mám spíše s pojmenovaním a uvedenim klíčových slov, v angličtině nejsem příliš zběhlý, ale alespoň je stále co zlepšovat

 
16
21 srpen 2008, 15:40

[14] co konkrétně hlásí a jak jej tam nahráváte? Napadá mě, zda to tam neládujete přes FTP (což nejde)

[15] aspoň se člověk naučí pár nových slovíček :)

 
17
engraver
21 srpen 2008, 17:35

Zatím tam mám schválených pět vektoru,jsem začátečník.Otevřu si Upload additional formát,napíši číslo file ID,nebo když je schválený tak kliknu na obrázek pod tím a dám stáhnout,pak se ukáže třeba ,,Error uploading model file.Please try again later.,,nebo,,Ad­ditional file uploaded successfully.(back to unfinished),,koknu tam a nic ,,No images fond,,.Obrázek ,který byl v posledních deseti schválených zmizí a nic.Soubory jsou v EPS adobe 8,velikost se pohybuje od 500kB do 1.20MB,zkoušel jsem i AI a CDR soubory,ale výsledky stejné.Viťa.

 
18
22 srpen 2008, 11:13

[17] Nejsem si zcela jist, zda ten postup děláte stejně jak já. Pro jistotu jsem článek doplnil o sekci Přidání dalšího formátu – EPS, AI, RAW

Zkuste to podle toho, snad vám to pomůže

 
19
engraver
22 srpen 2008, 12:20

Mockrát děkuji,kouknul jsem do schválených a opravdu se mi nahrály,Yes,En­capsulated PostScript,pending review,tak už jen čekat.V takových situacích se cítím trapně,že jsem na to moh přijít sám.Děkuji za Váš čas.Viťa.

 
20
Soufi
22 srpen 2008, 18:39

Ja mam u vsetkych suborov toto: „Yes, En­capsulated PostScript,pending review (disabled)“ a na to disabled sa da kliknut, ale neskusal som co to spravi. Mam to tam uz pekne dlho, skoro mesiac a doteraz mi ziadne EPS neschvalili ani nezamietli a inak so mnou vobec ani nekomunikuju, to sa mi zda divne, ze s vami hej. Nedosiel mi od nich este ani jeden mail, len tam proste nahravam obrazky a oni sa tam objavuju, ale vsetky len ako jpgcka :) A u vsetkych je to hlupe Yes, En­capsulated PostScript a viac nic :) A to dokonca aj u takych, ktore su ako jpgcka nepouzitelne, lebo je nutne prepisat text v tom postscripte. Ale ja si myslim, ze sami z toho nechapu a nevedia co robit, lebo im tam nahravam EPS o velkostiach 20 mega :D Je to sranda tie fotobanky, som zvedavy co sa bude dalej diat

 
21
22 srpen 2008, 18:46

[20] Ten odkaz disbled udělá to, že ten EPS smaže, takže bych to nezkoušel :)

Je fakt, že na to schválení se čeká dlouho, ale jeden měsíc mi přijde už hodně. Zkuste jim napsat email, nebo se zeptat na jejich fóru.

Po schválení přidaného formátu by se tam mělo objevit toto:

Additional format uploaded: YES, Encapsulated PostScript (disable)

 
22
Soufi
22 srpen 2008, 18:57

Ani Lucky Luck tak rychlo netasi kolt ako rychlo sa tu objavuju reakcie :D Pisat im radsej nebudem, lebo s mojou anglictinou by som im pripadal ako tarzan :D Sak mne to nevadi, ze sa s tym nic nedeje hned, daka sranda mi od nich hadam casom pride :) Inak super stranka, hrozne mi pomohla. Uvidime, ci mi aj zmeni zivot :D

 
23
vlado
28 srpen 2008, 11:47

prosím Vás, nevysvetlili by ste mi rozdiel medzi fotografiami a ilustráciami? Ďakujem

 
24
28 srpen 2008, 11:55

[23] Fotografie je to co pořídíte z fotoaparátu a ilustrace je to co nakreslíte.

Fotobanky v tom nedělají žádný rozdíl, pokud to je vektorová grafika, tak se akorát jinak nahrává na server (je nutné uložit dva formáty – JPG náhled a EPS vektor).

 
25
vlado
28 srpen 2008, 11:57

ďakujem, takže napr. fraktaly sú teda ilustrácie?

 
26
28 srpen 2008, 12:01

[25] v podstatě ano

 
27
vlado
28 srpen 2008, 12:02

Ďakujem za vysvetlenia

 
28
Jirka
29 srpen 2008, 01:25

Přečetl jsem si Váš návod na upload fotek na Dreamstime. Vše proběhlo v pořádku, fotku mi schválili. Fotka se tedy posunula do kategorie online files. Je už tedy plně zveřejněná ? Když si dám vyhledání fotografií a zadám přesný název mé fotky, tak mi ji vůbec nenajde. Najde mi ji pouze tehdy, pakliže dám vyhledat fotku dle jejího čísla. Musím ještě v nastavení někde fotku potvrdit, aby byla tedy vystavena? Nebo kde může být chyba? Děkuji za odpověď.

 
29
29 srpen 2008, 10:49

[28] Dobrý dotaz, na který se lidé často ptají – poté, co fotka přejde do Online files trvá ještě několik hodin (řádově spíše den) než je plně zařazena do databáze a je ji možno na webu vyhledat.

Dopíšu to ještě do článku.

 
30
soufi
5 říjen 2008, 15:25

zdravim, tak som tu opat, aby som otravoval svojou nevedomostou :) Zaujimalo by ma, co by sa stalo, keby acceptance ratio kleslo niekam k bodu mrazu. Behom dna mi z 90 % kleslo na 70 a docela som sa zlakol. A potom – a to ma zaujima este viac – ci je mozne posielat tam aj fotografie, na ktorych je viditelny graficky zasah, t. j. napriklad oramovanu fotografiu makra sipiek, kde som nechal farebne iba sipky a ostatne spravil ciernobiele. Vyzera to velmi pekne, mam takeho matrosu viac, ale bojim sa to tam skusit poslat. Kludne ukazem cez email. Diky moc, ak si nahodou najdes cas na odpoved.

 
31
5 říjen 2008, 21:57

No myslím, že čím více klesá acceptance ratio, tím více se snižuje množství fotek, které tam můžete za jeden den nahrát (připadně množství, které oni za jeden den zkontrolují) – má to svou logiku.

Jinak upravované fotografie lze samozřejmě posílat, pokud to tu fotku vylepší, tak je pak i více prodejná. Dokonce se doporučuje vylepšit barvy, úrovně, kontrast (ale všeho s mírou).

Úpravy s převodem části snímku do černobíla by taky neměly být problém, ale rámeček moc nedoporučuji, u fotobank je asi trochu zbytečný.

 
32
david
6 listopad 2008, 21:52

mohu se prosim zeptat jake jsou vase radove vydelky za ilustrace na dremastine mesicne za ilustrace?uspesne mi schvalili prvnich 30 a ted se chystam na nahrani eps. pokud by nekdo mel potize s exportemcdr->eps tak az mi napise mailem. sam sem to ted resil asi 14dni…

 
33
6 listopad 2008, 22:07

[32] Nevím přesně jak to teď myslíte, jestli máte na mysli jen některé soubory z mého portfolia (třeba jen za stažení EPS – to by se ale hůře zjišťovalo) a nebo všechno.

Takže vám sdělím tu nesnáze zjistitelnou věc – zisk za měsíc (říjen 2008) z celého mého portfolia – (celkem 1104 ilustrací a fotek) byl něco přes 300 dolarů (ale byl to také rekord, jinak to bývá kolem 200 dolarů).

A s tím exportem cdr → eps nechcete něco napsat do komentářů (případně, pokud by to bylo podrobněji zpracované, bych vám to mohl zveřejnit jako článek na mém blogu). Myslím, že uživatelům Corelu by to velmi pomohlo.

 
34
david
6 listopad 2008, 22:31

Také už mě to napadlo, asi se do toho pustím. Bohužel momentálně používaná metoda co se nejvíce osvědčila zahrnuje i použití Illustratoru, který mám nainstalovaný v podstatě jen na to, což asi každý nebude akceptovat….

 
35
david
6 listopad 2008, 22:38

jinak ohledne tech vydelku jsme chtel vedet jentak pro predstavu. Zacinam s tim tak jen abych vedel. Na SS sem napoprve neprosel, ale jen diky sve blbosti (nemel jsem eps pro ai8) a istock napoprve taky nevysel, ale tam to asi nebude tak jednoduche…

 
36
6 listopad 2008, 22:46

[35] Na SS je lepší dát napoprvé vektorovou grafiku v JPG formátu – nemají s tím problém a vy se tak vyhnete případným komplikacím se správným EPS formátem.

 
37
david
6 listopad 2008, 23:13

no napodruhe to uz snad zvladnu. takze rikate dat tam jpg treba 25×25cm jako grafiku a az pak tam dodat eps? je to mozne?

 
38
6 listopad 2008, 23:21

[37] Přesně tak, stačí tam dát velký JPG (minimálně 2000×2000 pixelů – 4 Megapixely)

Přidat k tomu později EPS není možné, ale můžete tam později dát ten samý JPG s EPS, takže budete mít ve vašem portfoliu jak JPG (ten první soubor) tak vektorovou (druhé přidání) verzi.

 
39
david
8 listopad 2008, 14:18

tak mi schválili ilustrace a prisel mi i potvrzovaci mail, ale stale je pres vyhledavani nenajdu jakoby nebyly online a pritom uz je to treba 2dny…asi nestihaji, takze nezbyva nez cekat.

 
40
Andrea
28 listopad 2008, 15:02

Dobrý den, mohu mít účet na Moneybookers i když ještě nejsem plnoletá? Děkuji za odpověď.

 
41
Farna
29 listopad 2008, 23:18

[39]Jj, čekat… [40]Řek bych, že bez problému ano.

 
42
Marie Kalinová
3 leden 2009, 21:24

Dobrý den. Zaregistrovala jsem se na Dreamstime a řídila jsem se Vaším návodem. Ale po nahraní fotografie se mi nezobrazil o „zpracování fotek – popis apod“ Ale toto: Your image was uploaded but submission did NOT complete. Please edit account info and fill in all required information in order to be able to upload images. Once you have provided full account information, you can continue the upload from the Unfinished Files section.

Mohl by jsem mi prosím poradit, jak pokračovat nebo co je třeba??? Velice děkuji. S pozdravem Marie Kalinová

 
43
4 leden 2009, 00:26

[42] V podstatě se musíte dostat do sekce „edit profile“ a doplnit tam chybějící údaje o vaší osobě (je to v management area / edit profile, případně po přihlášení klikněte na tento link).

Nejspíše se jedná o fyzickou adresu, kopii pasu, či jinou povinnou položku.

 
44
Vader
4 leden 2009, 21:50

Dobry den. Mam jen maly dotaz: mohu pouzit ve svem dile (grafika,…) vyrizly kousek z propagacni fotografie/reklamy nekoho jineho? Napr. iPod? Neporusuji nejaka autorska prava, pokud chci pak sve dilo s touto casti umistit na Dreamstime?

Predem diky za odpoved.

 
45
5 leden 2009, 15:29

[44] Na 100 procent tím porušujete autorská práva toho, kdo tu reklamu udělal a na Dreamstime byste to tedy neměl prodávat.

Prostě co si nenakreslíte, nebo nenafotíte sám, tak tam nepatří.

 
46
kristýna
14 leden 2009, 21:16

Dobrý den, vaše stránky jsou excelentní jsem amater fotograf ;) postupuju podle vašeho popisu.Ovšem při nahrávání fotek mi hlásí stránka error a to:ERROR: Your image should have at least 3MP and no more than 70MP. Please upload a different size of this file, but keep in mind that upsampling the image is forbidden. pomuzete mi? Dekuju

 
47
14 leden 2009, 22:35

[46] Díky za chválu, problém bude ve velikosti fotografie – fotobanka požaduje fotku velikosti větší než 3 megapixely a menší než 70.

Jak zjistíte jak veliká je vaše fotografie? Stačí vynásobit šířku fotky v pixelech její výškou v pixelech. Takže pokud máte fotku velikosti 2000px krat 3000px, tak má zhruba velikost 2000×3000 = 6 000 000 pixelů tedy 6 megapixelů (MP).

Vy jste tedy nahrála nejspíše menší fotku. Nahrajte nějakou větší a mělo by to být OK.

 
48
engraver
16 leden 2009, 11:02

Prosím Vás, jak jste se popral s formulářem na daně pro shutterstock-Request for Taxpayer Identification Number and Certification-do některých kolonek nevím co napsat, jako-S ocial security number-atd.Byl bych moc rád,kdyby zde s tím někdo poradil, kdo to už vyplňoval.Děku­ji.engraver.

 
49
16 leden 2009, 13:17

[48] Uvedený formulář vyplňovat nemusíte, neboť nejste občanem USA (nebo jste?).

O danění v České republice jsem psal v článku Danění příjmů z fotobank

 
50
eva
19 leden 2009, 15:27

Chtěla jsem se zaregistrovat, avšak se mi to nedaří. Nevím, kde dělám chybu.Znám přihl.jméno, heslo, email, opíšu čísel.kód a dám submit a nic. Prosím tedy o radu za kterou předem děkuji

 
51
hančí
17 únor 2009, 17:31

mám dotaz! nechce mi to vzít fotku.. jak ji mám změnit, aby mi ji to vzalo? Odpověď na mail, pls. Díky

 
52
17 únor 2009, 18:41

[52] Záleží na důvodu zamítnutí. Když sem uvedete, co vám napsali a přidáte i odkaz na tu fotku, tak vám budu moci poradit.

 
53
hančí
20 únor 2009, 18:18

tak už mě to pustilo.. ale teda netuším, co mám vymyslet do toho popisu dole… vážně toho tam musím napsat tolik?

 
54
Michael Roman
26 únor 2009, 14:01

Dobry den,chtel jsem se prosim zeptat,da se neco plati za to kdyz sem zaregistrovany na dreamstime.com a chci zde prodavat fotky.Mam strach aby mi po case neprisla uctenka na zaplaceni za vedeni toho uctu apod.dekuji Roman

 
55
26 únor 2009, 14:11

[54] Nene, všechno je zcela zdarma. Tyto fotobanky fungují tak, že část ceny (kterou za vaši fotku zaplatí kupující) si fotobanka nechává. Vy nemusíte platit vůbec nic, i kdybyste tam nic neprodali.

 
56
věra
3 březen 2009, 17:49

Dobrý den, nahrála jsem si vytisklý list s model relase – vše vyplnila, podepsala. U obrázku se zobrazil odkaz v knihovne, ale presto mi to píše u všech fotografií i u těch, ktere nevyzaduji model relase (zatisi a pod.) toto: You have no completed Property Releases in your model release library. Nevíte o co by mohlo jít, kam doplnit údaje? Děkuji.Věra

 
57
4 březen 2009, 12:17

[56] Těžko říct, kde je problém. Pošlete mi screenshot té obrazovky na email, třeba z toho něco vykoukám.

 
58
Michal
7 březen 2009, 20:24

Prosím o radu snažím se nahrát poprvé ilustraci podle prvního postupu,ale pokaždé mi to napíše todle: Your image was uploaded but submission did NOT complete. Please edit account info and fill in all required information in order to be able to upload images. Once you have provided full account information, you can continue the upload from the Unfinished Files section.

Co dělám špatně, děkuji předem za odpověď

 
59
7 březen 2009, 21:53

[58] Vypadá to, že jste něco nevyplnili ve svém profilu – jděte do Management Area / Edit profile (ikona vlevo dole) – případně po přihlášení na tento odkaz: https://www.dre­amstime.com/u­ser_modify.php

A tam se podívejte, zda máte vyplněny všechny povinné položky (jsou označené hvězdičkou).

 
60
Michal
19 březen 2009, 18:49

Prosím o radu

nemůžu už týden nahrát fotky a píše mi to že to mam nahrávat přes ftp níže uvedeno je chyba na jejich straně nebo na mé?

The regular uploads are temporarily disabled. Please use FTP upload.

dále se chci zeptat jestli můžu prodávat ty samé ilustrace na jiných fotobankách?

předem děkuji za odpověď

Michal

 
61
David Šiml
19 březen 2009, 20:57

[60] Chyba je u nich, nahrávejte přes FTP, taky mi to píše a přes FTP není žádný problém… Ilsutrace můžete prodávat na kolika fotobankách chcete pokud nezaškrtnete exkluzivitu pro danou fotobanku.

 
62
Michal
20 březen 2009, 19:17

ještě bych měl jednu otázku, nahrál jsem ilustrace v .eps a .ai a když teď koukám na fotobance na svoje věci je tam jen ke stažení .jpg jak dlouho trvá než to tam dají? Je to tam cca týden co jsem to nahrál. Začínám no :-) mam 12 online ilustrací zatím žádne stažení :-)

Moc Vám děkuji

 
63
David Šiml
21 březen 2009, 10:08

[60] návod jak nahrát další formáty máte tady ve článku a potom trvá třeba týden-14dní než je schválí – přijde Vám email… Jinak na DS to chce opravdu trpělivost, ty prodeje jsou dost slabé. Mně trval první prodej asi měsíc…

 
64
Václav Schindler
15 duben 2009, 14:13

Dobrý den, chtěl bych se ještě zeptat na jednu věc. Když mi schvalili fotku a já bych k ní chtěl ještě připojit v editaci format RAW, jaké jsou požadavky na tento formát? Fotku v RAW nahrávám přesně takovou, neupravovanou, jaká my vylezla z fotaku, nebo bych RAW měl nějak upravovat taky…Předpokládám, že nejspíše budou chtít syrovou neupravovanou fotku, aby si jí mohli upravit dle svého. A jestli jsem udělal z originalní fotky výřez a ten nahral a byl mi schválen, měla by být i fotka nahrávaná ve formátu RAW také v tomto výřezu nebo by bych měl nahrát originál v plné velikosti…Děkuji Vám moc za pomoc.

 
65
15 duben 2009, 14:31

[64] Podle mě by se tam měl dávat neupravovaný RAW soubor. Kupující tak dostává maximalní volnost úpravy fotky v té nejvyšší kvalitě.

 
66
Andrea
21 duben 2009, 09:48

Dobrý den,prosím porad´te mi s nahráním fortografií,jedu podle vašeho plánu a už na začátku mám problém.Klikla jsem na upload images,otevřela se mi správná stránka,ale na Submit Commercial RF images je jen text a chybí okno s browse k nahrání fotky.Počáteční text je shodný s Vaším,dále píší toto:It will take up to several hours until the images are displayed within your Unfinished Files section, please be patient. If you are unable to see any window below, please ensure your browser has the latest Java capabilities, by visiting ?//www.java.com. When asked, please enter your account password.

Nejsem v angličtině moc dobrá,prosík porad´te mám čekat,nebo si musím stáhnout něco od javy..nevím.Budu vám moc vděčná,za odpověď,dále si snad budu vědět rady.Je super,že je tu někdo jako vy a pomůže.Předem děkuji.Andrea

 
67
21 duben 2009, 10:10

[66] Chápu to tak že vašemu prohlížeči chybí nějaká java-plužina (prostě komponent). Pokud máte na PC více prohlížečů (Internet Explorer -modré éčko, Mozilla Firefox-oranžový dráček…). Zkuste to nejdřív přes ten jiný prohlížeč, mohlo by to stačit. Případně si stáhněte aktuálnější verzi prohlížeče.

 
68
Honza
21 duben 2009, 17:38

Prosím o pomoc. Na Dreamstime jsem omylem zaklikl asi u poloviny mých obrázků „Exclusive Image“. Byl to omyl. Bohužel nenašel jsem jak to vrátit zpět. Díky moc za pomoc.

 
69
Honza
21 duben 2009, 17:48

Trochu jsem zpanikařil a nakonec nalezl odpověď ve fóru. Musím zažádat emaliem podporu Dreamstime a do cca 30ti dnů exklusivitu zruší. No pozor na to, zatrhnout to lze snadno, ale zrušit je to už složitější.

 
70
Vaclav Schindler
6 květen 2009, 23:15

Dobrý večer, chtěl jsem ještě poprosit, až budete někdy mít chuť a čas, jestli byste mi neporadil (nebo neudělal i pro ostatní návod na těchto stránkách), jak spravně vyplnit MODEL RELEASE pro Dreamstime fotobanku-jestli je tam opravdu potřeba podpis světka atd….a jak pak mohu model release pripojit z fotce…Děkuji Vám moc

Václav Schindler

 
71
Petr Kohout
19 květen 2009, 16:25

Zdravím a díky za super stránky. Chtěl jsem se zeptat na jednu věc. Zamítli mi na Dreamstime fotku s model release jen kvůli tomu, že jsem tam neměl vyplněno jméno svědka-witness print name, witness signature. Proč je to potřeba? To opravdu musí model release podepsat tři lidi? Fotograf, model a svědek? U jiných fotobank jsem se s tím nesetkal…Díky moc za radu a za spoustu rad na těchto stránkách.

Petr

 
72
19 květen 2009, 19:31

[71] Upřímě řečeno s tímto jsem se ještě nesetkal (je to dané hlavně tím, že lidi nefotím). Zkuste se podívat a zeptat na Dreamstime fóru.

 
73
Michal
27 květen 2009, 15:27

Vdaka za pomoc

ale po Zvladnuti prihlasenia kliknuti na Management area, kliknuti na upload images history ma na stranke submit commercial RF image pytalo nainstalovat

It will take up to several hours until the images are displayed in your Unfinished Files section, please be patient. If you are unable to see any window below, please ensure your browser has the latest Java capabilities, by visiting ?//www.java.com. When asked, please enter your account password.

Java runtime environment is not working on your system. Please visit ?//www.java.com to install.

atak som klikol na Resubmit File stanku a az tam som mohol zadat cestu k mojmu obrazku na compe

Resubmission ID: som nezadaval apytalo to aj Enter the code: ktory som zadal z obrazku vedla

az potom som klikol na UPLOAD

dalsie pokracovanie uz suhlasi z clankom

vdaka za neho a spozdravom michal

 
74
28 květen 2009, 12:01

[73] Resubmit stránka není ta správná – ta je pro znovunahrání zamítnuté fotky – proto se tam vyplňuje ID.

Vypadá to, že vám nefunguje Java v prohlížeči – zkuste ji rozchodit a nainstalovat, pokud to nejde v jednom prohlížeči, tak zkuste jiný.

Jinou možností je nahrávání fotek přes FTP – na to Javu v prohlížeči nepotřebujete a hlavně je to mnohem pohodlnější.

 
75
honza
15 červen 2009, 14:39

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, co mám dat za možnost při Unfinished Files, abych mohl dál pokračovat. Jsou tam tři možnosti u continue a to, commercial rf, RF(no keywords) a editorial. Dík za pomoc

 
76
Pavlína
25 červenec 2009, 15:44

… no a já zase nevím, co mám napsat do Editorial info. (myslím v Dreamstime)Je to tam celé nějaké nové :-)Už tam mám 45 dolarů, mají také minimální limit pro výběr? To tam nemůžu najít. A budou také chtít vyplnit něco proti dvojímu zdanění? Děkuji za odpověď.

 
77
28 červenec 2009, 10:44

[76] Limit pro výběr je 100 dolarů – tato informace se objeví až při pokusu vybrat peníze. Jinak nic se zde kvůli dvojímu zdanění nevyplňuje.

 
78
Honza
5 srpen 2009, 19:20

Dobrý den, chtěl bych požádat o pomoc s problémem. Postupoval jsem přesně podle vašeho skvělého návodu až do schválení obrázků, ale narazil jsem na problém. Nahrál jsem dva obrázky.

http://www.dre­amstime.com/…ma­ge10378610

tenhle, a stejný, akorát jsem zasadil místo bílé barvy jemné plážovité pozadí. Druhý obrázek mi ale neuznali, a nevím přesně proč. Poslali mi tento text.

Image is not RF stock oriented or its sales potential is too low at this stage. Please note that Stock photography is a commercial type of imagery, so, snapshots are not Stock. There are several vital requirements that an image must meet in order to be stock oriented. An image must serve a purpose, must have a concept, must have a good technical execution in terms of composition, exposure, light setting, optical performance. Creativity is a keyword for a successful stock image, as well. It is also very important to understand that Art and Stock are two fundamentally different categories of imagery, that only meet when an artwork can adapt to a wide range of commercial usage

Sice jsem si ho celý několikrát přečetl, a pochopil jsem to tak, že obrázek s pozadím má blízko k fotce, a tak jej mám přidělit do této kategorie. Nevím ale jestli sem to pochopil dobře, a nevím kde ho mám přiřadit do fotografií.

Za jakoukoliv odpověď budu moc vděčný :-)

 
79
9 srpen 2009, 23:41

[78] Ve zdůvodnění píšou něco jiného, než jste z něj vydedukoval – píšou, že tento obrázek nemá prodejní potenciál a myslí si, že by se neprodával. Je to názor toho konkrétního člověka, který tento obrázek posuzoval. Možná, že když to zkusíte znovu nahrát, tak to dostane na posouzení někdo jiný a obrázek schválí.

Jinak si ale také myslím, že obrázek s bílým pozadím má mnohem větší prodejní potenciál, než s barevným pozadím.

 
80
Katka
13 srpen 2009, 19:58

dobry den, potrebovala bych poradit v jedne veci, jakmile kliknu upload image na nasledujici strance se mi nikde nezobrazi browse,takze nevim co dal:-( diky za radu

 
81
14 srpen 2009, 13:28

Zdravím, Dreamstime změnil způsob nahrávání obrázků, takže nyní to lze buď jen přes JavaAplet – ten by se vám na té stránce měl zobrazit (pokud ne, zkuste jiný prohlížeč) a nebo přes FTP (jak jsem to popsal v článku).

 
82
misa7
23 srpen 2009, 14:54

zdravim, nwm jestli by me mohl nekdo pomoc ale vubec se mi nedari nemam ani jednu fotku schvalenou. urcite kdybych mel aspon jednu schvalenou tak ani tu bych neprodal :(

 
83
23 srpen 2009, 21:15

[82] Pošlete mi pár fotek, nebo je nahrejte někde na web, ať se na to můžu podívat a já vám pak rád k nim něco napíšu. Také by stálo za to uvést, z jakého důvodu byly fotky zamítnuty.

 
84
Robert
24 srpen 2009, 12:29

Kto má skúsenosti s model releasom? Zamietli mi na DT asi 10 fotiek na ktorých sú síce postavy ale z takého uhla z ktorého nie je možné rozpoznať kto to je resp. sú fotené od chrbta alebo len časti tela. :/ Dopátrať sa tých ludí je nemožné pretože to sú len také momentky z „ulice“

Dík za každú radu

Ps. Asi začnem robiť iba ilustrácie :)

 
85
misa7
24 srpen 2009, 21:07

tak kdo by me pomohl tak at napise na icq 251254957 nebo skype michal.grossmann dekuji

 
86
Pavel
26 srpen 2009, 09:03

Zdravím,
děkuji za skvělý návod, už jsem nahrál fotky, které mám teď ve složce Unfinished a čekají na popsání… Ale je tu jeden problém: ta obrazovka se částěčně liší od té, co máte ve svém články a je tu i jedno povinné políčko na vyplnění navíc, konkrétně:

"Editorial info* (mention editorial usefulness for image or include event-related links or links from news sites etc.): "

A já vůbec nevím, co tam mám vyplnit.
Díky za pomoc

 
87
Pavel
26 srpen 2009, 09:14

A mohl byhc poprosit ještě o to, co znamená tato věta?

"Attention: you are submiting a news-worthy/editorial image that doesn't need any model/property releases. Be aware that your image will not sell for commercial usage. Click here in order to submit a commercial "

 
88
26 srpen 2009, 12:22

Zdravím Pavle,
zdá se, že jste si vybral špatné tlačítko – Dreamstime to nahrávání trochu předělal, takže můj obrázek už neodpovídá skutečnosti (v dohledné době musím ten článek aktualizovat).

Nuže místo toho jednoho tlačítka Continue byste tam měl vidět tři:

  • Commercial RF – to je to správné!
  • RF(no keywords) – to je pokud si chcete nechat za pár centů doplnit kklíčová slova od Dreamstime
  • Editorial -to je pro zpravodajské fotky

Vy jste zřejmě zvolil Editorial – vraťte se tedy zpět a zvolte Commercial RF a pak postupujte dále, jak je uvedeno v článku.

 
89
26 srpen 2009, 12:34

[84] Roberte, vidím dvě možná řešení (pokud ony postavy opravdu nejdou rozpoznat):

  1. zkusit to nahrát znovu (bude to kontrolovat jiný člověk a třeba bude mít na potřebu model release jiný názor.
  2. pořídit model release a nechat je podepsat od známých, nebo si vymyslet vlastní jména a podpisy – pouze v případě, že opravdu nejdou postavy poznat.
 
90
Pavel
26 srpen 2009, 12:37

Mockrát Vám děkuji – opravdu jsem klikl na Editorial – mě v tom zaujalo slovíčko „edit“ jako upravit, a jelikož jsem chtěl „upravit“ popis, tak jsem to tam nechal.

 
91
26 srpen 2009, 23:04

ja se da smazat obrazky ktere jsou v sekci Online files ?

 
92
28 srpen 2009, 12:13

[91] Klikne se u něj na tlačítko EDIT a pak v detailu je vedle tlačítka SUBMIT druhé tlačítko Disable.

 
93
28 srpen 2009, 22:40

muze mi nekdo ukazat svoje portfolio?

 
94
28 srpen 2009, 22:48

jeste se chcu zeptat na clanek o: Přidání dalšího formátu – EPS, AI, RAW

co to vlastne je a v cem to zlepsujefotku ci vydelek?

 
95
29 srpen 2009, 15:38

Další formát představuje u fotky RAW, u vektoru AI nebo EPS verzi grafiky. A s těmito formáty může kupující dělat více věcí než s obyčejným JPGem (je to kvalitnější formát).

Takže pokud jej nahrajete na fotobanku a někdo si jej koupí, tak zaplatí (a vy získáte) vyšší cenu. Ne moc, ale i tak to potěší.

Osobně si myslím, že dávat RAW u fotek se moc nevyplatí, ale EPS u vektorů už ano.

 
96
29 srpen 2009, 22:07

no ja stym moc neumim zachazet takze asi zatim budu pokracovat u jpge

 
97
Václav Schindler
30 září 2009, 17:49

Dobrý den,
díky moc za super stránky, na kterých se člověk začínající s fotobankami dozví spoustu informaci. Chtěl jsem se zeptat, jestli můžu mít ve fotobankách fotky, které mám umístěné v internetových fotoalbech jako jsou Picasa nebo Rajce? Jestli tam tyto fotky mít mohu, platí to i o fotkách, které mám Excluclusive pro danou fotobanku?
Diky moc za pomoc a přeji mnoho úspěchu

Václav Schindler

 
98
30 září 2009, 18:02

Zdravím,
pokud fotky nenabízíte exkluzivně, můžete je zároveň prodávat (nebo klidně i rozdávat) na jakýchkoliv dalších fotobankách či webech.

Pokud je nabízíte exkluzivně, tak se obávám, že musí být pouze na té exkluzivní fotobance.

 
99
pepik
20 říjen 2009, 11:35

Dobrý den,prosím o radu – na stránce Unfinished files se zobrazí tabulka s nahranými fotkami, ale v rubrice Thumbnails jsou pouze čísla a ne obrázky.Jak tam dostanu náhledy fotek, abych věděl o kterou fotku jde při dalším zpracování?Děkuji

 
100
20 říjen 2009, 11:39

To vypadá spíše na nějakou chybu – nenahrávali jste to tam náhodou včera? Na webu píšou, že měli odstávku:

October 19, 2009 (01:48)
Scheduled maintenance: upload will be temporarily disabled during the next hours.

Doporučuji smazat a nahrát znovu.

 
101
pepik
20 říjen 2009, 13:07

Ano, bylo to včera,děkuji za radu

 
102
26 říjen 2009, 16:32

Chtěla bych se zeptat jesli se dá doopravdy, něco vydělat? A jestli Vám už nějaké peníze přišli. Děkuji za odpověď

 
103
26 říjen 2009, 16:58

Veroniko, budete se divit, ale dá se tím vydělat a to docela dobře (když jste dobrá, tak vás to může i živit). Peníze mi chodí pravidelně už třetím rokem.

 
104
Jan Adámek
10 listopad 2009, 17:36

Zdravím.. Chci se zeptat.. Když uploaduju fotky do Dreamstime, tak se přesunou do složky Pending files a mám tam u těch nahraných fotek cca 150 hours.. Dnes po 3 dnech (ne., po., út.) od doby kdy jsem na Dreamstime nahrál fotky mám stále cca 150 hours v Pending files.. Je teda možné, že se doba do schválení fotek prakticky nezměnila? A ještě jeden dotaz. Můžu fotky stále editovat dokavaď není schválena aniž by to ovlivňovalo čas do schválení fotek? Děkuji za odpověď, mějte se.

 
105
10 listopad 2009, 17:45

Zdravím,

  • ano, ten čas je pouze orientační, přes víkend se asi schvaluje méně, navíc v poslední době se toho nahrává více, takže kontroloři prostě nestíhají.
  • ano, fotky lze editovat (název, klíčová slova, nikoliv nahrání nové verze fotky) bez toho, aby se uvedený čas změnil (i když ihned po změně tam naskočí čas nový, po nějaké době se vrátí na původní).

Ono je to dokonce tak, že ten čas se počítá od uploadu (nahrání na server), nikoliv od editace (zadání názvu, klíčových slov). Takže pokud nahrajete nové fotky a teprve za týden se dostanete k jejich editaci, tak budou brzy po odeslání do pending fronty zařazeny na kontrolu (budou mít pending time jen několik hodin). Já sám toho velmi využívám a nové obrázky nahrávám co nejdříve a edituji až mnohem později.

 
106
Pali
24 listopad 2009, 21:22

nazdar ten moneybooker plati aj pre slovensku republiku?

 
107
26 listopad 2009, 00:11

No myslím, že by s Moneybookerem neměl být na Slovensku žádný problém.

 
108
22 prosinec 2009, 10:09

ahoj
tak toto som si mal prečítať najskôr… 27 foto som už pridal ako RF… teraz sú v čakaní… nevadí?

 
109
Libor
8 leden 2010, 22:02

chtěl bych se zeptat,je li vhodný COREL na vytváření grafiky pro fotobanky,děkuji

 
110
9 leden 2010, 00:58

[109] Ano, je :) Tedy vím o několika lidech, co jej používají. Většina ale dává přednost dražšímu Adobe Illustratoru.

 
111
Libor
9 leden 2010, 21:11

Adobe Illustrator je samostatný program,nebo je součásti Adobe Photoshopu?

 
112
11 leden 2010, 12:56

Adobe Illustrator je samostatný program, stejně jako Adobe Photoshop. Lze jej koupit samostatně a nebo v balíku s dalšími grafickýmy programy firmy Adobe. Více informací na českých stránkách Adobe

 
113
Koldinská
9 únor 2010, 17:03

Dobrý den,
prosím poradíte někdo?Mam nahrané foto tedy ilustrace v Dreamstime-napsaly my že fotografie tedy ilustrace je podobná jiné ilustraci a žádaj o nahrání-doplnění origoš fotky ,jak to udělat? mam fotku nahrát zvlášť a k tomu napsat ID k druhému obrázku?
Děkuji za radu

 
114
Březinová
17 únor 2010, 20:22

Přeji dobrý den, spíš už podvečer, chtěla bych se zeptat, jelikož jsem zkusila prodávat své fotky tak jsem se zaregistrovala na dreamstime. Mám problém, nahrála sem fotky, jak zjistím že jsou nahrané a jaké jsou schváleny? Když dám Management Area tak u všech ikonek mám v závorce nulu a když dám Upload image history tak ta je Processed with image ID ******** *=číslo. Znamená to že je to schválený? A můžu přidat ještě klíčové slova jelikož u žádného žádný nemám a to je špatný. Jak lze všechny moje chyby napravit? Děkuji

 
115
18 únor 2010, 11:11

[113] Můžete sem zkopírovat, co přesně vám napsali?

 
116
18 únor 2010, 11:18

[114] Uff. Z popisu mi není zcela jisté, ve které fázi se nacházíte. Zkusíme to postupně. Takže nejprve jak je uvedeno v návodu na této stránce – nahraje fotku (fotky) na server přes FTP nebo přes ten Javovský aplet a pak – po nějaké době – což může být i několik hodin by se fotky měly objevit pod odkazem unfinished files když na to kliknete dostanete se na seznam nahraných fotek, kterým musíte přiřadit klíčová slova, názvy atd. Jakmile to uděláte, dostanou se fotky na stránku pending files. Tam si pár dní pobudou – čekají na schválení. O výsledku vám přijde email a fotky se pak ocitnou buď mezi Refused Files (zamítnuté) nebo Online files (schválené). Tak snad je to teď už jasné.

 
117
Březinová
18 únor 2010, 19:41

Já možná udělala něco špatně a fotky se mi vubec nenahrály, ted mi je to jasně mooc děkuji :-) moc jste mi pomohl

 
118
Martin
4 březen 2010, 18:23

Stále se mi nedaří nahrát na Dreamstime trasovaný obrázek ve formátu EPS. Nejdříve jej ale samozřejmě nahrávám jako jpg. Neustále mi jej odmítají s tímto:

This illustration appears to be traced from another source. If you are the creator and sole author of the source/s and/or all elements used for this illustration, confirm by attaching a property release with the original sources included (photos, drawings, 3ds, etc.), or if you have the original photos online please resubmit and indicate the image ID(s).

Nevím kam nebo jak umístit originální fotografii podle které jsem to dělal.
Stejně tak mi zamítly upravenou fotografii z důvodu:
This image is overfiltered.
Tzn. že fotografie se nesmí nijak upravovat?

 
119
5 březen 2010, 11:52

No podle toho co píšou, chtějí, abyste přiložil původní fotku a property release – což se vkládá zde

Hláška This image is overfiltered znamená, že jste to s těmi úpravami (tipuju to na vyhlazování / odšumování) přehnal. Samozřejmě, že fotky je možné upravovat ve Photoshopu – zvedá se tím jejich prodejní potenciál, ale všeho s mírou!

 
120
lukin
14 březen 2010, 15:57

Dobry den, mam jeden problem, fotky se my nahraji, ale v Unfinished Files se mi nic nezobrazi?? Nevite, cim by to mohlo byt?, diky moc Lukin

 
121
14 březen 2010, 20:23

Zdravím,
těžko říct, občas to trvá trochu déle, než se objeví. Také je možné, že jste je nahráli do nějakého podadresáře.

 

Přidej komentář

Pište prosím slušně, s diakritikou a k věci. Dodržujte pravidla a využijte možnosti formátování uvedená pod formulářem.

Email nebude zveřejněn

Pravidla a možnosti formátování

  • Nepoužívejte HTML značky, blog podporuje formátování texy. Nový odstavec získáte 2x odřádkováním, odkaz: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*
  • Adresy začínající na http:// budou automaticky převedeny na odkazy
  • Jediné dvě povinné položky formuláře jsou Jméno a zpráva
  • Na předchozí komentáře odkazujte zápisem [2]

 

Sekce